MAEL
30th October 1996 3:00 PM - 10:00 PM (7 hrs non-stop) Installation: * * * |
|||
"[...]
It may have been the architecture of the Arches themselves that gave
rise to the sense of an underlying theme of lines of violence, tragedy
and its aftermath. The shadow of a gunman seemed to creep from under
the black entrance curtain of Alastair MacLennan's commissioned installation
MAEL, commemorating ten years of violence. The constant soundtrack was
a list of names which caused an occasional shiver of recognition as
a name passed by that perhaps had held the headlines for a day. Skeletal
wrecks of burnt out cars filled the arch as bare light bulbs faded to
an ominous glow and, in the shadows, a balaclavad figure stood silently
holding a pair of child's white sandals hanging from their straps.
[...]"
|
|||
Provocation
Une installation
qui reflète la triste guerre civile irlandaise "Mael II" d'Alastair MacLennan. L'Irlandais du Nord présente une puissante installation dans le hangar attenant a l'enceinte du Belluard. L'espace plongé dans l'ombre respire la mort, le soufre et la violence. Trois voitures calcinées sont figées sous l'éclairage blafard de lumières qui s'allument faiblement, puis s'éteignent. Ces épaves se donnent comme des objets residuels d'attentats. Et les véhicules sont bordés par des entassements de pavés. L'espace d'exposition est encore perturbé par la présence d'un homme vêtu de noir - sorte de terrorist ou bourreau cagoulé - qui se glisse lentement entre les pièces. Cette ombre sournoise dans l'obscurité devient angoissante. DE L'EAU
OU DU FORMOL ? STIMULATIONS
MACABRES |
|
||
|